
Powadzenie własnego biznesu w kryzysowych, zmiennych czasach, to prawdziwe wyzwanie. Narzekają praktycznie wszystkie branże, nawet usługi, choć ten sektor ciągle ma jeszcze niezłe perspektywy rozwoju, bo usługi są niezbędne w codziennym życiu praktycznie dla wszystkich. Przez dość długi czas sektor usług pralniczych rozwijał się dość stabilnie, zwłaszcza w dobrych lokalizacjach wielkich miast, dziś się to niestety zmienia na niekorzyść. Powody tych niekorzystnych zmian są oczywiście bardzo różne- kryzys, zubożenie ludzi, wysokie ceny usług, nasycenie konkurencją, ale przede wszystkim coraz więcej odzieży, którą bez problemu można prać samodzielnie w domowych pralkach automatycznych, które stoją praktycznie w każdej łazience.
Każda pralnia działająca danym na rynku ma swoją specyfikę, swoich stałych klientów, więc właściciele opracowują dla swojego konkretnego biznesu indywidualny program naprawczy. Są jednak pewne generalne zasady, które należy wdrażać zawsze jeśli chcemy ratować swój biznes, biznes w który włożyło się zazwyczaj bardzo duży kapitał. Taką uniwersalną zasadą jest poszerzenie swojej oferty, tak aby w konsekwencji poszerzyć liczbę klientów.
Analizując swoją pozycję rynkową i wsłuchując się w opinię klientów, można wdrożyć wiele ciekawych pomysłów. Na przykład uruchomienie nowej usługi specjalnie dla alergików, a wiadomo, że alergia dotyka dziś prawie wszystkich . Są specjalne agregaty chemiczne w których już nie stosuje się toksycznych rozpuszczalników, tylko równie skuteczne, ale bezpieczne rozpuszczalniki na bazie naturalnych surowców ( głównie chodzi o piasek i krzemionkę) . Można też zainwestować w nowoczesne pralnico wirówki i suszarki, które sterują wilgotnością i temperaturą w taki sposób, że dostosowują ją do konkretnej, nawet bardzo delikatnej tkaniny, więc tkaniny, które dotąd mogły być tylko czyszczone na sucho, można z powodzeniem prać na mokro, a takie pranie jest zdecydowanie bardziej korzystne dla alergików. Na rynku jest tez szeroki wachlarz detergentów przygotowywanych właśnie z myślą o alergikach. Można też postawić na usługę anty-roztocza i prać zasłony, koce , pościel czy firanki ze specjalnym, wielomiesięcznym zabezpieczeniem przed roztoczami, które są jednym z najczęstszych i najsilniejszych domowych alergenów.
Nowoczesne usługi pralnicze to wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów. Jeśli na przykład w okolicy lokalizacji pralni jest dużo osób w podeszłym wieku, można poszerzyć usługi o pranie na mokro i proponować seniorom pranie pościeli, koców, firanek ( czyli tak zwanych dużych gabarytów ) nawet z wygodną dostawą do domu. Dodatkowo z takiej usługi ( jeśli nie będzie zbyt droga) mogą skorzystać i młodzi klienci, którzy nie mają czasu i odpowiednich warunków mieszkaniowych do prania i przede wszystkim suszenia pościeli, narzut czy koców.
Samo poszerzenie oferty usług pralniczych nie wystarczy, jeśli nie dotrzemy z informacją do potencjalnego klienta. Profesjonalna, wszechstronna reklama jest absolutnie niezbędna przy wprowadzaniu zmian i lepiej na niej nie oszczędzać.