Dobrze zacząć od biznesplanu i wyszukania odpowiedniej lokalizacji. Istotnym czynnikiem jest, aby lokalizacja tętniła życiem. Doskonałym miejscem będą zatem rynki, centrum miasta oraz pobliża restauracji. Im większy ruch, tym większa szansa na znalezienie klientów. Szansą dla początkujących będą miasta wielkości 20-40 tysięcy mieszkańców na wschodzie kraju, gdzie takich placówek jest niewiele. Strzałem w dziesiątkę będzie otworzenie pralni w miejscu, gdzie znajdują się atrakcje turystyczne i co za tym idzie - turyści.
Blisko pralni powinien się znajdować parking. W dużych miastach jest niewiele miejsca do parkowania i mało który klient zdecyduje się zostawić auto 500 metrów od pralni i iść do niej na piechotę. Nawet niewielki parking będzie wskazany. Decydując się na lokal należy mieć na uwadze, iż powinien on posiadać minimum 50 metrów kwadratowych powierzchni. Sporo miejsca zajmują agregaty oraz maglownice. Miejsce na deski do prasowania oraz pomieszczenie socjalne także się przyda. Z 50m2 można wydzielić 10m2 na sanitaria i magazyn dla chemii, choć dobrze będzie, jeśli sama powierzchnia robocza (miejsce, gdzie pralnia realizuje zamówienia) będzie wynosić minimum 50m2. Lokal musi wcześniej ocenić architekt, który podpowie co da się przerobić, a czego nie wolno dotykać. Zanim zdecydujemy się na otwarcie pralni i zakup urządzeń należy dokładnie przeanalizować lokal i narysować plan pomieszczeń.
Koszt zakupu używanych maszyn do pralni, to wydatek około 150 000 złotych. Za urządzenia nowe wydamy minimum 300 000 złotych. "Używki" można kupić za pośrednictwem internetu. Wiele pralni pozbywa się swoich maszyn, więc warto je obserwować. Najważniejszymi urządzeniami będą dla nas agregaty, maglownica, maszyna do prania wodnego oraz kabina do odplamiania. Pierwsze dni pracy będą na pewno trudne, gdyż należy pojąć obsługę urządzeń. Należy wiedzieć, które środki chemiczne używa się do lnu, a które będą najlepsze dla bawełny. Proces nauki może zająć kilka tygodni, ale to inwestycja we własny biznes.
Pralnia chemiczna może na siebie zarobić wiele. Grunt to dobra reklama (pozycjonowanie) oraz atrakcyjna lokalizacja. Pralnia mieszcząca się obok drogich sklepów z odzieżą na pewno nie będzie narzekać na brak klientów. Osoba wydająca 1500 złotych na garnitur na pewno nie ominie Waszej pralni, jeśli znajduje się ona blisko sklepu z odzieżą.